2009-12-09; 12: 17

jaha ja då va det onsdag igen, och det betyder ju föräldragrupp, ja jag ska gå om än 45 minuter eller nått sånt så att man hinner i tid o så då man inte riktigt vet hur långt tid det tar att gå.

jag va hos barnmorskan på morgonen, idag blev det lite värden tagna och lite kläm och känn. haha. Järnet va bra, blodsockret va bra, blodtrycket va bra. =) kan det bli bättre ? haha.
bebbens hjärtljud låg på 136 och h*n låg med huvudet neråt fortfarande Men h*n har inte sjunkit ner riktigt än men h*n ligge rju bra iaf!
Ju längre tiden går desto mer känns det som att det faktiskt kan vara en kille.. haha.. Det ska bli väldigt spännande att få se vad det blir och jag längtar verklgen tills h*n är här hos oss =) Vuxit nån cm har jag ju även gjort men inte mega massa.. Men nog känns det tungt nu.. speciellt när man ska byta ställning som tex från liggandes till ståendes.. det tar ett litet tag att ställa sig upp. =) haha..

Annars händer det faktikst inte så mycket. Målaren är fortfrande kvar, förhoppningsvis så blir han klar med sovrummet idag så att vi kan börja ställ ain saker där redan ikväll. =) det blir nog kanon, nu bor vi ju i vardagsrummet och erik tyckte det va så mysigt att han vill bo så här tills vi flyttar .. ha ha så jag du att det ska nog bli två om :P haha..


 
ja ni som följer mig och så kanske vill veta lite mer om denna anmälan som kom till oss i fredags. Erik ringde upp soc och frågade vad den gällde.
Det va en anonym anmälan angående oro för Ellen då. Då de fått in uppgifter om att Ellens mamma ska ha nypit henne och varit väldigt hård mot henne i överlag, näst intill slagit henne.
VÄLDIGT grova anklagelser som sagt, och jag kan inte se på något annat sätt än att det uppenbarligen har hänt. Då jag inte kan förstå om man anmäler en sån sak då det inte skulle ha hänt , så ja vi får väl se hur det blir med den saken. De ska iaf utreda, så det blir väl diverse hembesök och koller och sånt som de gör.

Det blir nog bra i slutändan!!

MEN!! Det har hänt en sak till.. Vilket är aningen skrattretande..
Då Vi fick hem en lapp om att Ellens mamma vill ha enskild vårdnad om henne, detta va skriven av hennes advokat, i slutet så stog det även att om Erik motsäger det alltså att han inte går med på det som sägs i brevet så skulle fallet prövas i tingsrätten. Alltså en stämmning, om det nu går så  långt. Erik har pratat med sin advokat idag o ja.. Vi vet vad som ska göras, om man säger så. Så det är väl åter en sak som kommer att lösas.

I slutändan blir nog även detta bra.

Men med skrattretande menar jag, Enskild vårdnad - soc anmälan/utredning  det går inte ihop!!
Om ni förstår vad jag menar!!

Men men.. nu vet ni lite vad som pågår hemma hos oss =)

Ni får alla ha en bra dag så får vi väl se när jag får infall att skriva igen..

Men innan ett hejdå så fyller min bästa vän år idag Becca!! så ett stort grattis till henne!!! <3<3


Hörs

kramis


*

Kommentarer
Postat av: Josefin

Heja Bebben, snart kommer du ut! Jag kan knappt föreställa mig den väntan ni går igenom, vänta och vänta och vänta. Lyckan kommer att vara total när knodden kommer ut <3



Ta hand om er!

Kram

2009-12-09 @ 12:53:45
URL: http://josefinengstrom.blogg.se/
Postat av: faster

viktigaste är att inte bara ge upp ang lillatjejen....åh kom inte prata om att det blir en kille igenfniss vi ahr ju bestämt att det inte ska!=) bli det.hahahhaha.

advents fikat vi skulle ha rinner ju ut i sanden för anre jobbar så tokigt de helger som e kvar..får blir en mellandags/nyårsfiak eller så istället=) o hålla tummarna att alla jäkla bacilusker håller sig borta. KRAMIS

2009-12-09 @ 13:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0