2009-12-14; 09:39

gomorgon allihopa !!

Nu va det åter ett tag sen jag skrev, men vi har haft det fullt upp här hemma.. Ellen har ju varit här i helgen eller ja lördag-söndag. Det va jätte trevligt, kanon mysigt.

i lördags va vi på tripp till norrköping och va där nästan hela dagen.. mamma skulle kolla på en förstärkare till joel i julklapp, men hittade inget intressant. Själv så hittade jag ju Harry Potter- halvblodprinsen som jag va tvungen att köpa. Så köpte vi en julgran då det blir plast nu för tiden! Det känns bäst då jag inte vill ha barr  överallt när man har ellen krypandes omrkring  så ja vi köpte en plastgran.. och sen lite nya bodysar till eller från Babyland =)
Det va trevligt att få komma iväg lite..

När vi skulle gå till bilen så fick jag väääärsta kramperna på höger sida. Det kändes som att jag hade håll då det gör som ondast, ja ni vet?  Men klart som tusan så hade ju bebben lagt sig heel galet så jag fick trycka och trycka.. efter mycket om och men och smärta så vill h*n flytta sin lilla rumpa. Nä det gjorde verkligen jätte ont..

När vi kom hem och ja efter ett tag, jag tror att klockan va runt 8 så hade det kommit massa snö.. Så vi satte på Ellen hennes vinterskor och overall så hon fick gå ut i snön.. Hon skrattade sådant! ni ska få se bilder. Det kommer i ett annat inlägg då jag förtfarande har dem på kameran.=)


Igår så va vi ute i stigtomta en stund mitt på dagen Ellen åkte pulka.. =) Lisa och de andra hade fixat en backe och tagit fram bebispulkan.. Så det va bara och ta fram en filt och spänna fast henne.. hehe hon tyckte nästan det va roligare att åka upp för backen än nerför :P haha.. erik stod där nere och tog emot henne och hennes farfar stod där uppe :P hehe.. det va roligt =)

Åkte hem sen till mamma en sväng  och käkade lite sjömansbiff :D mmmm.. Hon gör den så sjuuukt god =) 

När vi sen kom hem igår kväll så badade jag och ellen lite då hon hade saftkladd i hela håret.. Lika roligt som vanligt, efter lite mat och lek sen så blev det riktigt tomt ! 
Det blev så himla tyst när Ellen blivit lämnad hos hennes mamma. 
Men jag och erik la oss och slappnade av och kollade på en film sen somnade vi som två stockar.. haha


Det är 45 dagar kvar till beräknad förlossning och det börjar kännas overkligt, men ja magen växer o växer =) alla mina "vanliga" tröjjor slutar numera strax under naven, haha så ja.. ni.. så kan det vara 
halsbränna och tokiga sovställningar! Ja det är bara och kämpa på! 


Det va allt för nu men åter kommer lite senare! 


Kramis

*


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0