2009-12-15; 13:13

Ett uttryck som man sagtväldigt ofta de senaste 10 månaderna, När ska det ta slut och att man slutar aldrig förvånas. 

Det är faktiskt sant man slutar aldrig att förvånas. Räcker det inte med skitsaker nu? varför ska problemen bara bli större än vad man faktikst kan göra det till. Vissa männiksor förstår jag mig inte på och kommer heller aldrig att göra det heller och just därför tar jag avstånd. MEN!! JAG är iaf ärlig när det kommer till allt! 

Visst att jag gjort dumma saker  men vem har inte gjort dumma saker någon gång här i livet ? Det måste man ju för att ens kunna Leva och växa, Men måste bli sårad för att fatta att det finns bättre men måste göra bort sig för att få ta del av misstaget! och då förhoppningvis aldrig göra om det. 

Jag VET att jag va sjukt elak mot T när det blev som det blev. Men jag har oxå vart ärlig mot henne efteråt, då man faktikst växer som människa även av att göra dumma saker, Jag har berättat för henne hur det låg till och hur det kunde bli som det blev, jag har svarat på hennes frågor som hon hade. Men sen att hon själv lindar in saker i klistret dvs sig själv det är inte mitt fel. Inte Eriks fel heller och ännu mindre Ellens fel. Men hur man än vänder och vrider på detta så är det ellen som kommer mellan, det ä rhon som kommer få lida, speciellt när hon vuxit och faktiskt blivit aningen större och förstående. 

Jag hoppas verkligen att de som behöver, läser detta.

Men vilken förälder skulle inte reagera som Erik? Eller som mig? Även om Ellen inte är mitt barn vill jag inte att hon ska fara illa på nått sätt, Jag och alla i min och eriks familjer kommer ALDRIG att behandla ellen anlässare än vad vi gör mot vårt biologiska barn, Det skulle jag aldrig tillåta. Jag skulle aldrig tillåta t ex min mamma att se "mitt" barn mer som hennes familj än vad "eriks" barn är.. 
Det är många som får det att låta att när mitt och eriks barn kommer så kommer ellen att bli bortglömd ?! Varför skulle ens dett akunna komma upp på tal. Ellen kommer alltid att vara storasyster, ALLTID en del av våran familj, Bli precis lika mycket älskad som ett annat barn!  

Men det jag ville komma fram till. Detta med Social anmälan, snacket runt den verkar aldrig ta slut..

Jag anklagar inte T för någonting. Men har du som läser barn eller något littet barn i närheten av dej. Se det från Eriks synvinkel... (och även min)

Nu kommer det att stå mamma , pappa o barn. Då det blir lättare att förklara.

Det kan hända alla att ett förhållande tar slut vare sig man har barn eller inte. Men tänk dej att just ditt förhållande tar slut och ni har barn. Barnet bor hos sin mamma och hos sin pappa ibland. 
Samarbetet kanske inte är på topp, men ja saker är övernskommet ändå. 
En dag kommer barnet till pappan, (barnet ä rsåklart i ellens ålder (krypålder)) och han ser ovanligt mycket blåmärken på benen inte bara på smalben utan även på baksidan. Det ända man tänker, ja men vafan barn kryper barn får blåmärken herregud det är väl inget med det. 
Tänker inte mer på det utan bara är. Några dagar senare kommer det en anmälan från socialen om att mamman nyper barnet och är allmäänt hårdhänt. Då komem rju de där blåmärkerna man faktikst såg upp i huvudet igen och man börjar fundera. VILKEN FÖRÄLDER SKULLE INTE GÖRA DET!?  

fatta vilket liv det skulle bli på mamman om det va pappa som blivit anmäld?? jisses

Och jag säger igen.. Uppenbarligen så är det någon som har sett detta hur ska socialen annars kunna göra en utredning? 
På så sätt då, Hur skulle jag kunna ha sett att att T nypit Ellen?? Hur ?? jag skulle gärna vilja ha en förklaring på detta, då man faktikst har blivit anklagad av olika personer, att man skulle ha anält detta till soc. Hur ska jag kunna se att hon bli nypt eller tvångsmatad??? 

Ne jag börjar bli så less på allt som har med detta att göra. Varken jag eller erik vill inte att ellen INTE ska vara hos sin mamma. Det är äl klart att man vill att hon ska vara hos sin mamma. Men hon ha rju lika rätt till att träffa Erik LIKA MYCKET som hon träffar sin mamma, o NEJ hon är inte för liten för det. Vad socialen anser eller vad familjerätten anser i deras"regler" jag vet inte allt. Det är en natt per år o jag vet inte allt Det är inte alls alltid rätt för alla barn. 

Varför inte komma äverens om växelvis boende ? Det behöver inte handla om varannan vecka. Det kan handla om kanske 4 dagar där 4 dgara här då hon inte ska behöva vara borta från sin pappa för länge men inte heller från sin mamma. Och på så sätt slippa fara fram och tillbka som det är nu. Går Ellen på dagis vilket hon ska börja med i januari så är ju det inget problem alls. Alltså hur lång tiden ska vara är ju bara att de kommer överns om.. Sker då bytet på dagis behöver det heller inte bli något tjaffs, varken från pappan eller mamman..

JAg blir så less att det aldrig blir en lösning på detta helvete!

BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!

Men ja nu har jag iaf fått skriva av mig lite !!

Jag nskar bara att tiden går fort nu så att bebben kan komma ut och att vi alla fyra kan flytta till en större lägenhet där ellen får sitt rum som hon senare får dela, men man vet ju inte hur lång tid man bor dr heller. =) 

Saker går att lösas jag fattar bara inte varför inte ALLA kan tänka till en gång extra! 

Är det kul att hålla på som det är nu? Att om o om o om igen anklaga varandra, får höra massa skit om den andra.. JAg orkar inte. Jag vill inte höra, det är nog. Jag orkar inte höra massa skit från olika håll o kanter!


ne nu får det fan vara nog, eller kommer det kanske aldrig sluta?? 


jaja.. blä på det här...



*     


Kommentarer
Postat av: faster

Att vara förälder är aldrig lätt. Men att vara deltidsförälder gör kanske det hela lite svårare.



Mycket för att det finns en partner till att faktiskt ta hänsyn till. Ofta kanske man bli eller vara osams vilket gör att hur man än vänder sitter barnen emellan. Så är det tror inte det finns ett universals medel för det heller tyvärr



Självklart skulle jag undra om ett barn har blåmärken..för faktum är att ett barn kan slå sig ramla stöta runt saker UTAN att det blir blåmärken.



Det gör mig med orolig men även om det inte finns nån form av misshandel bakom kan det finnas andra orsaker som MÅSTE kollas upp… flera sjukdommar….en del vitaminbrister



(jag fick kalktbrist när gubben o jag träffades för jag åt bara filmjölk.. låter sjukt att få kalk brist men äter man inget annat Nykär o dum ”I know”=) efter att få blåmärken som såg ut som att gubben nypt mig både här o där var ajg till läkaren trodde ajg var döds sjuk:/ o fick reda på kalk bristen i blodet….



Slutat bara äta fil utan tog nån tomat o annat också o vips blev man bättre.



Jag ser en del av ditt kämpade också faktiskt i A´s. Han blev grymt sviken av din mor som han ser det! han är inte lik dig som öppnar munnen när nått är fel=) du brås på mig=))) vilket jag tror är en bra sak.



Hur man än vänder på saker finns det alltid två (minst) åsikter eller önskningar.



Man måste ge i livet o ta en del ibland för man vara förbannad och förhoppnings vis mest glad och tillfreds men det krävs en massa jobb från alla runt om sig.



Tyvärr hamnar kämpandet mer hos en del ( jag kämpade för kontakt med Dan Är glad för det nu när han inte finns att jag lärde känna han som vuxen tror det var nyttigt.



Och det konstigaste var att mamma ALDRIG sa ett ont ord om han.. jag kan säga en hel del,,,,)



Tänk om alla kunde umgås med alla utan otrevligheter, jobbiga känslor en utopi men visst vore det najs en familje/släkt jul med alla runt om sig….jäklar vad stort hus man skulle behöva haasg

men stor garn massor av ljus o en tomte som kommer gående i snön med frost i skägget....

2009-12-15 @ 14:17:51
Postat av: Farmor

Jaa du Malin jag önskar också att allt det negativa tog slut och att det enbart blev positivt. karske blir det bättre nästa år. önska kan man ju i allafall göra.

2009-12-16 @ 01:41:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0