2009-11-23; 10:59

Namn:
Malin
Ålder: 
21 år
Graviditetssymtom:
Illamående, trötthet, foglossningen kom lite längre ini graviditeten.
Positivtgravtest i datum:
18 maj 2009
Då berättade jag för:
Det första jag gjorde va att ringa Becca. 
Mina kompisar: 
De flesta fick veta allt genom att jag skrev ut det på min dåvarnde blogg, Men de närmaste sa jag det till innan.
Resten av familjen:
Mamma berättade jag det för i vecka 10.Eriks föräldrar berättade vi för i vecka 12, Sen har snacket mest gått och reseten av våra släkter har fått veta!
Mat jag är "beroende" av:
Inget speciellt sådär. Mest antingen väldigt salt eller vädligt sött eller ja. Ett tag hade jag nått för grape. haha..
Mat jag inte alls vill äta:
Hm.. även det varierar.
Illamåendet började:
vecka 9 cirkus
Och slutade:
Vecka 21 tror jag. Det va då jag fick mina sista tabletter för det iaf. Och de fungerade ju!
Första bebisprylen:
oj oj hmm mycket svårt. Det va nog alla bebis kläder och gymmet och allt sånt vi handlade i Ullared =)
Då jag kände första sparkarna:
i vecka 17 kände jag de första sparkarna. I vecka 18 kände Erik de första, i vecka 20 ca så ser man mycket tydligt på min mage när h*n sparkar. De senaste tre veckorna har Sparkarna bara blivit starkare, nog har bebben fått in några fullträffar om man säger så :P
Tror att bebisenskön är: 
Vi har ingen aning. Tror nog att det blir en liten tjej, men det skulle lika gärna kunna bli en liten kille.  :)
Namn vi funderar på:
Vi har så gott som bestämt killnamn, men tjejnamn är fortfarande lite sådär. Men nog har vi några på lager Nu vill man ju helst se ansiktet på den så man vet vilket av dem det blir.!
Grejer som händer med min kropp: 
Spydde som en gris ett antal veckor. Fruktansvärt ont i mina höfter, bäckenbenet, kan kanppt röra mig redan då jag nu är i vecka 31. Men jag försöker göra det bästa. Har gått upp lite i vikt o så. Svullnaden kommer nog om några veckor. Allt det där kan jag stå ut med men det värsta har varit alla hormoner som får än att bli hyper känslig. Grinar dagligen ska ni veta.
Så motionerar jag:
Det blir inte mcyekt nu inte. då jag knappt kan gå. om jag ska gå tar det väldig tid för mig att ta mig frammåt.. haha. fråga Erik. :P
Konstiga grejer jag gör under min graviditet:
Grinar åt allt, och då menar jag allt! Annars inte så mycket konstigt.
Konstiga kommentarer jag får höra:
Inga =)
Konstigaste bebisrådet:
Inget jag kan komma på som känns konstigt.
Värsta gravidminnet:
Det absolut värsta va när man hamnade på sjukhuset med dropp.. Bläääää.. Då jag blev klassad som svält då jag spydde hela tiden. jag fick ju inte ens behålla vattnet jag drack. Det ä rhelt klart det värsta. Bilresan ner till ullared var ingen dans på rosor riktigt, men det va ju oxå illamåendets fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0