2010-02-05 ; 11:22

När fick du reda på att du var gravid? Den 18 Maj 2009 viade det + på stickan
Var bebisen planerad? Nej
Mådde du illa mycket? Spydde som en gris ända fram till vecka 22
Hur blev ditt hår? Inte så stor skillnad
Hade du mycket halsbränna? De sista två tre mpnaderna va det ett helvete rent ut sagt!
Grät du för ingenting? Jaaa gud ja jag kunde börja böla för vad och när som helst!
Var du känslig? Mycket...
Vad gillade du för mat? Hmmm inget speciellt direkt så..
När kände du bebisens första sparkar? Blev runt vecka 18 typ..
Var du ofta orolig? Nej inte speciellt.
Samlade du på dig gravidtidningar & böcker? Nope.. Ingenting faktiskt
Sparkade bebisen mycket? Jodå en hel del blev det.
Fick du bristningar? Inte så mycket, några stycken.. men då blev ju inte jag sådär jätte stor!
Hur kommer det sig att du behöll bebisen? Efter mycket om och menså blev det så.. .
Blödde du någongång? Nej.
Levde du på som vanligt? Jaa för det mesta.. Latare bara och klade mycket på att jag hade ont :P.
Hur gammal var du när du blev gravid? 21
Hur tog dina föräldrar det? Mammablev chokad men helt klart glad, pappa sa inte så mycket !! :)
Hur tog din partner det? Han hade det nog på känn medan en annan försökte förneka att det kunde vara så ett bra tag!
Vart bodde du/ni? Där vi bor idag!
Hur ofta gick du till mvc? Som vanligt,
Hur många ultraljud gjorde du? 3 stycken..det första i vecka 14 då jag blev inlagd på sjukan, sen ett i vecka 18 men bebis va så liten så fick göra ett till i vecka 20
Hur började din förlossning? Värkar här hemma sen va det bara att åka in.
Hur många timmar tog din förlossning? själva förlossningen tog ca 15 timmar men jag hade värkar i lite mer än tre dygn innan med 5 minuter i mellan!
Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt? Vaginalt
Hur mycket var du öppen när du kom in? 2 cm när jag kom in .
Vilken smärtlindring tog du? Lustgas, varma handdukar, akupunktur, ackupunkturen va kanske ingen höjdare. Även ett varmt bad tog jag!
Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? Ca 10 minuter.
Blev det komplikationer? Nope ingenting.. är väldigt lycklig för det !!!.
Fick du sy? Nej
Hur var vikt och längd? 3400 g och 52 cm
Ögonfärg: Mörkblå
Hårfärg: Mörkbrun
Ammade du? Ja.
Ammar du nu? Ja
Hur gammal är bebisen nu? 2 veckor idag!
Vad tyckte du om förlossningen? Kunde gått fortare men det va helt ok..
Vill du ha en till? Både ja o nej.
Planerar ni ett till? Ne verkligen inte...
När kommer andra barnet? Det vet man aldrig om det ens blir ett till =/
Hur är ert förhållande nu? Helt OK!!
Vilken vecka födde du i? 39+1

Kommentarer
Postat av: Josefin

Härlig lista :-) Tycker att det är så intressant att läsa eftersom jag inte vart gravid själv. Plus att jag följt din blogg sen i början av graviditeten, så det känns skit kul att få en sammanfattning :-)



Hoppas allt är bra!

Många kramar

2010-02-06 @ 21:31:01
URL: http://josefinengstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0